اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

صلح و سازش طوایف کرمزهی، میربلوچزهی و شهلی‌بر در خاش

اختلاف دو طایفه کرمزهی و میربلوچزهی با طایفه شهلی‌بر که منجر به گروگانگیری دونفر از طوایف مذکور شده بود با تلاش علما و روحانیون شهرستان‌های زاهدان و خاش و معتمدین و ریش سفیدان طوایف منجر به صلح و سازش شد.

صلح و سازش طوایف کرمزهی، میربلوچزهی و شهلی‌بر در خاش

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، اختلاف دو طایفه کرمزهی و میربلوچزهی با طایفه شهلی بر که منجر به گروگانگیری دو نفر از طوایف مذکور شده بود با تلاش و پیگیری مستمر مدیریت قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان و همکاری صمیمانه علماء و روحانیون شهرستانهای زاهدان و خاش و معتمدین و ریش سفیدان طوایف منطقه منجر به صلح و سازش شد.

این مراسم با حضور امام جمعه مسجد مکی زاهدان و جمعی از علماء منطقه، حسین قاسمی مدیر قبایل و طوایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت، معتمدین و ریش سفیدان طوایف و طرفین درگیر در منزل حاج خرم ریگی برگزار شد که پس از گفتگو و تبادل نظر و نمایش جلوه هایی از احترام و گذشت با همدیگر صلح و سازش و با برگزاری مراسم سنتی دعا و فاتحه با همدیگر آشتی کردند و با اداء سوگند به کلام الله پیمان اخوت و برادری بستند.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول